Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

איך ללמד את הכלב לתת יד?

רוצים ללמוד איך ללמד את הכלב שלכם לתת יד? במדריך תוכלו ללמוד את כל השיטות והדרכים הטובת ביותר על איך לאלף כלב לתת יד.

איך ללמד את הכלב לתת יד?

אילוף כלב לתת יד הוא היכולת של הכלב שלכם להבין אתכם כשתרצו ממנו שיתן לכם יד, באופן אוטומטי ללא התניה של חטיף או תגמול חיובי שהכלב אוהב. לתת יד היא אחת הפקודות הקלות יחסית שכלבים לומדים תוך פרק זמן קצר כל עוד אתם עקביים בלימוד הפעולה. 

השלבים ללימוד הכלב שלכם תת יד:

א. לימוד בהדרגה של הפעולות הבסיסיות – כדי שנלמד את הכלב איך לתת יד אנו נלמד בהדרגה את הפעולות המקדימות לכך. סדר הפעולות הן ישיבה והישארות במקום אחד, כאשר השלב המתקדם הוא לימוד מתן היד לכף ידנו. כיצד נלמד פעולות מהפשוטה ביותר ועד המתקדמת ביותר? מתן תגמול חיובי כמו חטיף על מנת לעודד אותו לחזור על הפעולות הרצויות וללמוד אותן באופן אוטומטי. לכן, בשלב הראשון נעניק חטיף על כך שקראנו לכלב והבאנו לו את החטיף אך ורק שהוא התיישב ונשאר במקומו.

 

ב.איך ללמד את הכלב לתת יד בשיטת התגמול החיובי? – לאחר שהשגנו את היכולת של הכלב שלנו לצפות לתגמול מכך שהוא ישב בסבלנות אנו נרגיל אותו לחכות לחטיף רק אחרי שיביא את היד שלו ליד שלנו. בהתחלה זה לא יהיה פשוט ונצטרך הרבה סבלנות. ניקח את היד של הכלב ונניח על היד שלנו ורק אז נביא את החטיף. נחזור על הפעולה שוב ושוב שבסופו של דבר נחכה שהכלב ילמד איך להביא לנו יד ולאחר מכן נביא לו את החטיף. 

 

ג. אילוף הכלב לתת יד – בשלב האחרון, אחרי שחזרנו על הפעולה הרצויה של לימוד הכלב להביא יד אנחנו נצטרף להפסיק עם מתן החטיף לכלב ונגביר את התגובה החיובית מצידו על ידי ליטוף או מילה טובה כדי שהכלב יבין כי אנו שמחים כי הוא מבין אותנו וממושמע. 

 

אילוף כלב לתת יד ובכלל פעולות אילוף שונות שניתן לעשות בבית ללא מאלף כלבים מקצועי, מתבססות בעיקר על לימוד הכלב ליהנות מהתגובות שלנו ללמידת הכלב לפקודות הרצויות.  כמובן שגם מומלץ להתייעץ עם מאלף כלבים מקצועי על מנת להבין האם חוסר ציות של הכלב ללימוד נתינת יד הוא בגלל תקשורת לא ברורה בלימוד הכלב לתת יד או מצרכים אחרים שלא הספקנו להבין כי הכלב צריך.

בעזרת מאלף כלבים מקצועי נוכל להגיע לאילוף הכלב לתת יד, ללמד אותו לשבת, ללכת לידנו וכל שאר האילוף לפקודות בסיסיות ואפילו מעבר בצורה מהירה יותר. מעבר לכך, עבודה עם מאלף כלבים תורמת רבות לתקשורת שלכם עם הכלב שלכם ותעשה לכם חיים הרבה יותר קלים.

>>>גולשים באתר התעניינו באילוף גורים לצרכים

תפריט נגישות