Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

גור חדש בבית

הבאתם גור חדש הביתה? איזה כיף! הכנו לכם מדריך על מנת שתלמדו טיפים חשובים על מנת שתלמדו איך לטפל בגור חדש בבית!

בא לשכונה בחור חדש! איך לטפל בגור חדש בבית?

כשנכנס אלינו גור חדש לבית כדאי שקודם כל נדאג לפינה משלו. הגור זה עתה עזב את התא המשפחתי שלו והא מרגיש נטוש וזקוק לטריטוריה חדשה שירגיש אליה שייך. לכן, חשוב לייצר לגור החדש בבית שלנו פינה ייחודית שתהיה לו חמה ומוגנת. מה ניתן לשים שם? מיטה מסודרת עם שמיכה, קערת אוכל, קערת מים וצעצועים שמותאמים לגודל שלו. מומלץ גם לגדר את האזור שיהיה מוגדר ולשים סדין או פד לעשיית צרכים.

גור חדש בבית מיילל בלילות – מה עושים?!

לגור חדש בבית יש הרבה קושי שהם צריכים ללמוד להתמודד איתו. לרוב הם מייללים מתוך הצורך לחיבוק חום גופה של אמם כי בלילה הם היו רגילים לישון לצידה. על כן, נמליץ לחמם את אזור המיטה שלו בכמה שמיכות על מנת שירגיש חום מדומה. בדרך כלל, בשלב זה נרצה לנחם את הגור שמיילל וניקח אותו לישון במיטה איתנו, אבל זאת טעות ראשונה באילוף הגור לישון במיטה שלו ולא לעלות למיטה שלנו. מה כן ניתן לעשות? במקום לייצר הרגל שגוי באילוף הגור החדש בביתכם ניתן להביא את מיטתו ליד המיטה שלכם ולתת יד וליטוף מידי פעם. מומלץ גם לבדוק מידי פעם האם רעב או צמא וגם להציע טיול במידה והוא עבר את כל החיסונים הדרושים.

תזונה של גור חדש בבית

אוכל הוא מרכיב עיקרי וחשוב לגדילה והתפתחות תקינה של גור חדש בבית. חשוב לדייק בתזונה מתאימה למשקל וגיל הגור. סוג האוכל צריך להיות איכותי ומותאם לגורים ואוכל של כלב מפותח ובוגר לא יתאים לגור קטן, לכן אם יש לכם כבר כלב מבוגר ומפותח יותר בבית לא לתת לגור מהאוכל שלו.
מומלץ לספק לגור שלוש ארוחות ביום אחד, מדובר בעצם בארוחה אחת גדולה של כלב בוגר אך נחלק אותה לשלוש פעמים ביום ונוסיף ויטמינים. למקרה שאתם מתלבטים מה הכמות הכי נכונה לגור החדש בביתכם ניתן לראות כמות ביחס למשקל של גופו על אריזת המזון שלו.

גור חדש בבית? כך תשתמשו בחטיפים!

חטיף הוא אמצעי מעולה לאילוף גור חדש בבית שלכם, ככה נוכל ללמד אותו פקודות כמו לשבת ולתת יד ובאופן כללי חטיף הוא אמצעי להרגיע ולהתחבר אל הגור. כדאי לדעת כי הכמות המומלצת של חטיפים לכלב שלכם היא שמתוך כמות הקלוריות הרצויה לכלב, החטיף לא יעלה על 10% מסך צריכת הקלוריות היומית. חשוב לציין שאם הכלב צורך מזון דל קלריות אז ניתן לפנק את הכלב בכמות גדולה יותר של חטיפים אבל בדרך כלל, כשמזון הכלב עשיר בקלוריות, חטיף או שניים מספיקים. בנוסף, אסור לתת לגור עצמות וחלקי עוף לא מבושלים מחשש לחנק או שבירת שיניים שיובילו לקנס אצל הווטרינר.

צריכים עזרה? דברו איתנו, נשמח לעזור לכם!


איך תתמודדו עם הלעיסות והנשיכות של הגור החדש?

נשיכות של הגור החדש בבית מגיל צעיר הן חלק טבעי מההתפתחותו והן עוזרות לכלב להכיר את העולם דרך הפה כפי שתינוקות לומדים. חשוב להעניק לגור חפצים מתאימים כמו צעצועים ובובות למטרה זו, וכמו שהזכרנו למעלה להימנע מעצמות וחפצים המסכנים את בריאותו.

חיסונים לגורים

תוכנית החיסונים המומלצת לגורי כלבים עד סביבות גיל שנה הם:

  • בגיל חודש וחצי – חיסון משושה ראשון.

  • בגיל חודשיים – חיסון משושה שני.

  • בגיל שלושה חודשים- חיסון נגד כלב והטמעת שבב.

  • בגיל שלושה וחצי חודשים- חיסון משושה שלישי.

  • מטרתם של החיסונים הם בעיקר להפחית את הסיכויים של גורי הכלבים להידבק במחלות וחיידקים העלולים לסכן את בריאותם של הגורים בגיל קטן או להשפיע על חייהם הבוגרים ולעיתים אף את חייהם בכלל.

אילוף גור חדש בבית לוויסות הצרכים

לגור כלבים קטנטן עדיין אין שליטה בעשיית צרכים ולכן חשוב שנלמד אותם עוד בצעירותם מתי ואיפה לעשות צרכים. בשלב הראשוני חשוב שהגור יעשה את הצרכים שלו לפחות באזור אחד מוגדר בבית שממנו יוכל להיגמל גם בהמשך. כיצד נעשה זאת? כשאנו לא בבית נגביל אותו להיות בחדר אחד או באזור עם גדר סביב הפינה שלו. בהמשך, נקפיד להוריד לטיול את הגור עד חצי שעה מזמן הארוחה שלו וכאשר יעשה צרכיו בחוץ נלטף, נביא חטיף ונעודד אותו כי עשה במקום הנכון. אין טעם לכעוס על הכלב שהוא עושה צרכים בבית כי הרי הוא לא יבין או יקשר שמדובר במתנה שהוא השאיר לכם על הרצפה. קראו את המדריך המפורט לאילוף גורים לצרכים

לעוד טיפים לאילוף וגידול גור כלבים חדש בבית אנו ממליצים להתייעץ עם מאלף כלבים מקצועי באזור שלכם, שיגיע אליכם הביתה ויוכל תוך מספר מפגשים להתאים את הצרכים של הגור לחייכם.

למציאת מאלף כלבים באזור המגורים שלכם, השאירו לנו פרטים בתיבה למטה או שתתקשרו! מאלפים מקצועים בפריסה ארצית!

תפריט נגישות