Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

כלב הרים פירנאי

מתלבטים אם לאמץ או לקנות כלב הרים פירנאי ורוצים להכיר קצת יותר את הגזע? אימצתם או קניתם כבר וסתם בא לך ללמוד על הגזע יותר? הכנו בשבילכם מאמר שיתן לכם את כל המידע שאתם מחפשים!

כלב הרים פירנאי – מקור הגזע

כלב הרים פירנאי הינו גזע כלבים מלכותי ועוצמתי שמקורו מגיע אלינו היישר מהרי הפירנאים של צרפת וספרד. כלב פירנאי גודל במקור כשומר של עדרים והגנו עליהם מפני כל הזאבים, דובים וטורפים נוספים.

גודל וגובה של כלב פירנאי 

כלב פירנאי הוא כלב גדול ששוקל בין 45 – 73 ק׳׳ג. גובהם בין 70 – 82 ס׳׳מ בכתף. הגודל והגובה של כלב הרים פירנאי הופך אותם לכלבים גדולים ושומרים עוד יותר מעולים. אבל שלא תתבלבלו, מדובר בכלבים חמודים ומתוקים שאוהבים לקבל אהבה ולהעניק אותה בחזרה למשפחה שלהם.

>>>אולי יעניין את גם רועה בלגי

כלב הרים פירנאי – אורך חיים

אורך החיים הממוצע של כלב הרים פירנאי הוא בין 10 – 12 שנים טובות ומאושרות. על מנת שתוכלו להבטיח שהפירנאי חיים בריאים וארוכים, חשוב מאוד לספק להם טיפול נאות, פעילות גופנית ותזונה טובה ובריאה.

כלב הרים פירנאי – מה הצבע שלו?

הצבע של כלב הרים פירנאי הוא לבן ולעתים גם לבן עם כתמים אפורים, או חום אדמדם. הפרווה שלהם עמידה במים ועוזרת להם להתחמם בטמפרטורות נמוכות.

כלב הרים פירנאי – דגשים לטיפול וגידול

כלב הרים פירנאי הם גזע שיש לטפל בהם לא מעט. הפרווה שלהם דורשת תחזוקה גבוהה על מנת שתישאר בריאה וללא קשרים. בין היתר, יש לכלב פירנאי כל מיני בעיות בריאותיות (לא לכולם) כגון בעיות ברגליים, נפיחות, דיספלזיה ועוד ולכן חשוב מאוד להיות בבקרה אצל וטרינר. כאשר אתם מאמצים או קונים את הכלב הפירנאי, בדקו שהמגדל של הגזע מתעדף את בריאותם ורווחתם של הכלבים שלו וזאת מהסיבה שיש להם לא מהם בעיות גנטיות. לכן חשוב גם לבדוק את ההורים של גורי הכלב הפירנאי.

צריכים עזרה באילוף כלב פירנאי? נשמח לעזור לכם!

כלב הרים פירנאי – כל מה שצריך לדעת על התזונה 

כלב הרים פירנאי דורש תזונה עשירה בחלבון ותוספי תזונה על מנת לתמוך בגודלם הגדול באורך החיים הפעיל שלהם. חשוב שתבחרו מזון איכותי לכלבים שיענה על כל הצרכים התזוניית שלהם ולהימנע מהאכלת יתר על מנת שלא יהיו עם בעיות השמנה.

אילוף כלב הרים פירנאי

כלב הרים פירנאי הינו כלב אינטיליגנטי ועצמאי, מה שיכול להפוך את האילוף שלהם ללא כל כך פשוט. ככל שתתחילו מוקדם יותר, כך יהיה טוב יותר וקל יותר לאלף אותם. תהיו בטוחים שאתם לא רוצים לצאת לטיול עם כלב כזה גדול שלא ממושמע לכם.

מתבלטים האם כלב הרים פירנאי זה הגזע בשבילכם?

אספנו לכם כמה טיפים שיעזרו לכם להחליט האם כלב הרים פירנאי הוא הגזע בשבילכם. חשוב שתבינו שמדובר על גזע גדול, מאוד גדול שמעבר לגודל שלו הוא דורש הרבה תחזוקה, תשומת לב וטיפול. כלב פירנאי הוא כלב נאמן ומלא אהבה וחיבה שיגוננו על הבעלים והמשפחה שלהם. הגדול שלהם והחוזק שלהם יכול להוות מכשול למשפחות עם ילדים קטנים או בתים קטנים. בנוסף, חשוב להתייעץ עם המגדל של הכלב או עם בעל כלב פירנאי על מנת שתוכלו לשאול אותו את כל השאלות שאתם רוצים.

לסיכום, כלב הרים פירנאי הוא גזע אצילי עם היסטוריה ארוכה של שמירה והגנה. הם דורשים לא מעט טיפול, תשומת לב ופעילות גופנית בכדי לחיות חיים בריאים ומאושרים. אם יש לך את הזמן, המשאבים והאהבה להקדיש לגזע הזה, הם יכולים להיות מתאימים מאוד עבורכם ולהיות החברים הטובים ביותר שלכם למשך שנים רבות וטובות.

תפריט נגישות