Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

רועה קווקזי – אילוף רועה קווקזי

רועה קווקזי – גזע של כלב רועים הנפוץ בעיקר בגאורגיה, ארמניה ובצפון קווקז. זהו גזע של כלבי רועים גדולים. כלבים מאוד פרוותיים ובעלי מבנה מסיבי ועצמות גדולות. רועים קווקזיים יכולים לשמש ככלבי שמירה מעולים מכיוון שאלו כלבים נאמן לבעליהם עם אינסטיקסט שמירה והגנה מפותח. רועה קווקזי מכונה לפעמים כלב הרים קווקזי. במקור שימש גזע זה לשמירה על עדרים בעיקר מפני חיות טורפות כגון זאבים ודובים. הרועה הקווקזי שימש בעבר גם לקרבות כלבים. הרועה הקווקזי נקשר בקלות למשפחתו המאמצת. מבחינתו אלו הם אחיו ואחיותיו. הוא יגן בכל מחיר על דרי הבית אם יידרש לכך.

אילוף רועה קווקזי

חשוב לאלף כלבים מסוג זה שכן ללא אילוף הם נוטים להיות אגרסיביים ותוקפניים. רועה קווקזי ידרש לעבור חינוך יסודי לצייתנות ולקבלת מרות, כדי שיהיה אפשרי ונעים לחיות במחיצתו הפרוותית והאוהבת. רועה קווקזי יכול להיות רכושני ומגננתי ביחס לבני המשפחה ורכושם. אילוף הגור זו הדרך היחידה לחיות בשלום עם כלב גדול בבית. חינוך רועה קווקזי צריך להתחיל ביום בו אתם מביאים את הגור לביתכם.

כל הכלבים חיים במבנה להקה מטבעם, וככאלה, הם זקוקים למנהיג. המנהיג הראשון של הרועה קווקזי שלך הייתה אמא שלו. כל שיעורי החיים שלו הגיעו מאמא ומהגורים הנוספים בהמלטה. עכשיו התור שלך לתפוס פיקוד ולהבהיר לו מה היא התנהגות הולמת במונחים שהמוח הכלבי והקטן שלו יבין. זכור כי מנקודת מבטו של גור כלבים,כללים אנושיים אינם הגיוניים !

הגיל האידאלי לחינוך רועה קווקזי

כאשר אתה מתחיל את תהליך האילוף, קח עובדה זו בחשבון : חמשת החודשים הראשונים לחייו של הכלב הם זמנו היקר ביותר של הלמידה. זהו גיל שבו המוח שלו הוא הטוב ביותר ומסוגל לספוג כל שיעור, שלילי או חיובי. חוויות חיוביות וחיברות נכון בתקופה זו הן קריטיות להתפתחותו ככלב בוגר. כמות ואיכות הזמן שתשקיע בגור הרועה קווקזי שלך עכשיו תקבע איזה מן מבוגר הוא יהיה.

מדעי התנהגות כלבים אומרים לנו כי כל התנהגות שמתוגמלת בפרס תחזור על עצמה. זה נקרא חיזוק חיובי. אם משהו טוב קורה, כמו ממתק טעים או חיבוקים ונשיקות, הגור באופן טבעי ירצה לחזור על ההתנהגות. באותו המחקר גם הוכח כי אחת הדרכים הטובות ביותר למוחו של גור הוא דרך קיבתו. שמור על כיסיך עמוסי ממתקים לכלבלבים בכל עת, כך שתמיד תוכל לחזק התנהגות טובה ברגע שהיא מתרחשת.

אפשר לחזק את הגור גם כשהוא מצליח להימנע מהתנהגות שלילית או מה שאנו בני אדם עשויים לשקול כ מזיק,כמו חפירה בפח האשפה (הכלב לא יודע ש זה לא נכון). אם גור מחטט בפח, אוכל מהאוכל שלכם או עושה כל דבר אחר שכיף לו,הוא יחזור על פעולה זו. במצב כזה עליך לפקוח עין ולהשגיח. תן לכלב פרס כשהוא נשמע להוראותיך.

כלל חשוב : הדרך היחידה בה תוכל לחיות בהרמוניה עם הרועה קווקזי שלך, היא אם תגרום לו לראות אותך כזכר אלפא של הלהקה
כלל חשוב נוסף: אתה צריך ללמד אותו באופן שהוא יבין. זכור תמיד שהגור אינו יודע דבר על אמות מידה אנושיות של התנהגות.

באנגלית: Caucasian Shepherd

 

תפריט נגישות