Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

הסוד לאילוף גורים: עקביות!

כל אינטראקציה עם הגור שלך היא הזדמנות לאילוף

חשוב מאוד להתחיל עם אילוף הכלב מיד כשאתה מביא אותו הביתה בפעם הראשונה. ברור שאתה צריך פריטים מסוימים כגון מיטת כלב או ארגז, קערות מזון ומים, אוכל לגורים, קולר, רצועה, צעצועים, וכו'. חשוב לא פחות מכך להחליט יחד עם כל בני המשפחה לגבי שגרה, אחריות וכללים.

הימים הראשונים הם חשובים ביותר. ההתלהבות וההתרגשות בשיאן. כולם רוצים להאכיל את הגור, לשחק איתו, להחזיק את הגור. כללים שנקבעו מראש מופרים בקלות. כולם הסכימו שהגור יישאר לישון בארגז שלו, אבל ברגע שהוא בבית, מישהו נמס ועומד על כך שהגור יישן במיטה שלו. כולם הסכימו לא לתת לגור לקפוץ עליהם, אבל מרוב התרגשות, אף אחד אפילו לא שם לב שהגור קופץ עליו. אף אחד לא ממהר ללכת לישון בלילה. הגור מרוויח וזוכה לישון במיטה. למחרת בבוקר אנחנו מוצאים שהגור בילגן וליכלך את המיטה ואולי גם הרס משהו. בלילה הבא הגור מוחזר לארגז שלו וצורח כל הלילה ואף אחד לא מצליח לישון.

מה חשבתם? אילוף גורים זאת עבודה

כשההתלהבות פוחתת, אף אחד לא רוצה לקום מוקדם בבוקר בזמן שהוסכם מראש. מי יהיה אחראי לאילוף הכלב בבית? האם נלך שוב ושוב לישון עם יבבות וצרחות?

הגור החדש שלך זה עתה נלקח מאמו ומהשגר שלו. הוא פגיע וחסר ביטחון. מה שהוא זקוק לו עכשיו זה ביטחון ושגרה. הקם חדר או פינה קטנה שתהיה המקלט שלו לכמה החודשים הקרובים. פזר ניירות על כל הרצפה ושים את קערות האוכל והמים בקרבת המיטה ופזר את הצעצועים שלו בכל מקום.

שחק איתו בשקט ובעדינות. אל תציף אותו בתשומת לב ופעילות. אם נראה שהוא רוצה לישון, השאר אותו לבד. גורים זקוקים להרבה שינה.

יש להחליט מי אחראי להאכיל ולנקות אחריו. אל תסטה מלוח הזמנים. השגרה חשובה מאוד עבור הגור שלך. אל תבלה את כל הזמן שלך איתו. אם הוא הולך להיות לבד במהלך היום או בלילה, הוא צריך להתחיל להתרגל לזה עכשיו. אם הוא מתעורר מתנומה ומייללת, התנגד לדחף לרוץ ולנחם אותו. זכור, אילוף גורים זו עבודה.

תפריט נגישות