Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

מיטות לכלבים

אנחנו נותנים להם את האוכל הטוב ביותר, אנחנו יוצאים איתם לטייל, עושים איתם כושר, קונים להם חטיפים וצעצועים ודואגים לבריאותם. ואחרי כל זה… אנחנו נותנים להם לישון על הרצפה (או על פיסת מגבת בלויה). אלו הם במקרים רבים סידורי השינה של "חברו הטוב ביותר" של האדם.

לכאורה, חלק מבעלי הכלבים מצאו פתרון לבעיה בדמות אישור כניסה לכלב למיטתם ושינה לצידם – או על הספה. עבור הכלב, כמובן שזה פתרון נוח. אז מה הבעיה? קודם כל, לא תמיד הכלב שלנו יהיה נקי, אבל מילא הלכלוך – מה קורה אם לילה אחד החלטתם שאתם רוצים חופש מהכלב? מבחינת הכלב, ההרגל כבר נוצר ועלול להיות לו קשה לוותר עליו.

מה לגבי שינה על הרצפה? כן, כלבים עושים את זה – אבל רק מחוסר ברירה, או מתוך הרגל. לישון על הרצפה זה לא באמת נוח. להרגיל את הכלב לישון על הספה – זה עלול לגרום לכם לאי נעימות בכל פעם שיבואו אורחים לביקור שלא בהכרח רוצים לשבת ליד הכלב, או במקום שבו הוא רובץ כל היום.

מיטות לכלבים?

אז מה עושים? יש הגיון רב בסידור אזור שמיועד לשינה של הכלב. מקום שהוא יודע שהוא רק שלו ושנעים לו לרבוץ בו. כלבים אמנם אינם בני אדם, וזה אומר שהם פחות בררניים מאיתנו. במילים אחרות, רוב הכלבים ייקחו מה שתיתנו להם, בהקשר הזה ובכלל. כאן זה בדיוק התפקיד שלנו להפעיל שיקול דעת ולחשוב טיפה על רווחתו של הכלב, מעבר לברור מאליו.

בחלק מהחנויות לציוד לחיות מחמד ניתן למצוא מיטות לכלבים, כלומר מזרון, שיכול להגיע עם או בלי בסיס מפלסטיק. אך האם זה באמת נוח? במקרים רבים אפשר להסתפק בפתרונות אלו, זה בוודאי טוב בהרבה מהרצפה הקרה. אך חשוב לדעת שקיימות גם מיטות אורטופדיות לכלבים, כלומר מיטות המיוצרות באותם סטנדרטים שהמיטות שלנו מיוצרות בהן.

יתרונות של מיטת פרימיום לכלב:

  1. מבנה אורתופדי – תמיכה טובה יותר במשקל הכלב
  2. חומרים איכותיים – עמידות במים, ספיגת ונטרול ריחות
  3. מזרון נושם – פיזור חום הכלב בצורה אפקטיבית יותר
  4. "אפקט זכרון" – התאמה למשקל וגודל הכלב

אין כלב שלא יהנה מפינוקים כאלו. חשוב גם לדעת שעבור כלבים קשישים ו/או חולים, מדובר בעזרה של ממש. כלבים אלו סובלים לעיתים קרובות ממכאובים ובעיות גופניות שונות, ובמצבים כאלו מיטה טובה ממש יכולה להוסיף בריאות, להקל על כאבים ואולי אפילו להאריך את חיי הכלב.

 

לסיכום, המטרה שלנו כבעלי כלבים היא לזכור שיש לנו אחריות לרווחתם של הכלבים שלנו. עלינו לדאוג להם אם אנחנו רוצים לקבל כלב שמח ומאושר.

 

המאמר באדיבות חברת Sealy, המייצרת מזרונים אורתופדיים לבני אדם – וגם מיטות כלבים מעולות

תפריט נגישות