Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

כך תלמדו את הכלב לשחק יפה

משחקים מסוכניםאיך ניתן למנוע מהכלב שלנו להיות קשה ואגרסיבי כשהוא משחק עם כלבים אחרים? יש הרבה כלבים בעלי אופי עדין, אך זה לא מונע מהם להיות מאוד חזקים, מה שאומר שהם עלולים לפצוע כלבים אחרים תוך כדי משחק. זה יכול להתבטא בנשיכות ברגליים או באוזניים. זו תופעה מוכרת בעולם האילוף: כלבים שלעולם לא ינשכו בן אדם, אבל בשעת משחק עם חבריהם יוצא מהם הצד החייתי שלהם. האם ניתן לעצור את זה?

כלב צריך שיציבו לו גבולות

אפשר גם אפשר למנוע התנהגות עוינת כזו. מומלץ לעצור את הכלב בכל פעם שרואים אותו מתחיל בסוג כזה של משחק. יש לוודא כי לפני שהוא חוזר לשחק, הוא קודם מצליח להירגע לחלוטין. אל תאפשרו לו לחזור לשחק אם הוא עדיין לא רגוע ושליו לחלוטין.

משחקי תופסת אנרגטיים – אין שום בעיה עם זה, אבל אין מקום להתפתחות של מאבק ונשיכות. מותר לכלבים להיות קולניים כשהם משחקים, זו עדיין לא אלימות. אז מה ההבדל בין משחק להיאבקות? לכלבים יש דרכים שונות להביע אגרסיביות מסוכנת. כלבי הפיטבול למשל יבליטו את החזה שלהם וירבו לקפוץ, כלבים אחרים ירוצו במעגלים, או יניפו את כפות רגליהם בצורה מאיימת.

collies-388923_640רמות של התרגשות

לכלבים, כמו בני אדם, יש רמות שונות של התרגשות. נשיכת כלב אחר מעידה על רמת התרגשות גבוהה מאוד, שמשפיעה על ההתנהגות. כדי שכלבים יוכלו לשחק בביטחה, עלינו לשלוט על עוצמת ההתרגשות שלהם. אידאלית, ההתרגשות בזמן המשחק תהיה בינונית (5 מתוך 10). אתה צריך להיות זה ששופט ומחליט, כמובן. כל אדם ושיקול דעתו, ויש משתנים רבים לקחת בחשבון. השתמש בשיקול דעתך והרגש את האנרגיה.

בזמן המשחק, מומלץ לא לאפשר לכלב להשתמש בפיו בשום דרך שמזכירה נשיכות. כאשר הוא הוא נושך עם הפה, עד זוב דם – זה אומר שהוא לא למד מהי התנהגות נכונה בזמן משחק. זה עשוי לקחת קצת זמן, עד שיילמד לשחק בצורה רגועה, אך עמוד בתקיפות על כך שאסור לו להשתמש באלימות ועזור לו להירגע כשצריך.

לשנות את חוקי המשחק

לפני היציאה החוצה והמפגש עם כלבים אחרים, אפשר לערוך תרגיל אילוף קצר ונחמד בעזרת צעצועים. הרעיון כאן הוא לשלוט ולווסת את רמת ההתרגשות של הכלב. בנה את ההתרגשות של הכלב עד לשיאה והורד אותה לאפס מספר פעמים ברציפות. הרגל את הכלב להביט לעברך על מנת להבין את חוקי המשחק.

כלבים משחקים בכדור

מהו המשחק האהוב על הכלב שלכם?

תפריט נגישות