Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

אילוף כלבי פקינז

הפקינז קיבל את שמו מהעיר העתיקה 'פקין', בייג'ינג של היום. בסין העתיקה ובמיוחד בצמרת המלוכה אהבו מאוד אריות בשל אומץ הלב שיוחס להם. רצה הגורל ולא היו אריות בהישג יד אך פקינזים דווקא היו, ובזכות הדמיון החיצוני לאריה זכה הפקינז לגדול בחיק הקיסר ומשפחתו והוא ליווה את הקיסר לכל מקום שהקיסר הלך. לא לקח הרבה זמן והפקינז לגזע אהוב על העם הסיני כולו.

הפקינז הוא כלב נועז ואמיץ, לעיתים חסר שיקול דעת. מרבה לנבוח, וזה אומר שהוא לא רק כלב שעשועים, אלא גם כלב שמירה טוב, מסור מאוד לבעליו. הפקינז אוהב לאכול והוא בררן מאוד באוכל ובעל נטייה להשמנה. למרות שפקינז לומד בקלות והינו בעל רצון עז לרצות, הוא גם יכול להיות רכושני ומגננתי ביחס ל משפחה ורכושה. אימון לצייתנות זו הדרך היחידה לחיות בשלום עם כלב בבית. חינוך פקינז צריך להתחיל ביום בו אתם מביאים את הגור לביתכם.

כל הכלבים חיים בטבע בלהקות, וככאלה, דרוש להם מנהיג. הבוס הראשון של הפקינז שלך זו אמא שלו. כל שיעורי החיים שלו הגיעו מאמא ומהגורים הנוספים בהמלטה. עכשיו אתה צריך לתפוס את תפקיד המנהיג ולהבהיר לו מה היא התנהגות מתאימה במונחים שהמוח הכלבי שלו יבין. זכור כי מנקודת מבטו של גור כלבים, כללים אנושיים אינם הגיוניים !

הגיל האידאלי לחינוך פקינז

רצוי להציב לפקינז כבר מגיל קטן גבולות – למשל, שידע היכן מותר לו והיכן אסור לו להיות. כי אחרת נטייתו להרגיש כמו בן-מלך תתבטא והוא יעשה כמעט כל העולה על רוחו. זכור זאת: 20 השבועות הראשונים לחייו של כל כלב הם התקופה המתאימה ביותר ללמידה. זהו גיל שבו המוח שלו הוא הטוב ביותר ומסוגל לספוג כל שיעור, שלילי או חיובי. חוויות חיוביות וסוציאליזציה נכונה בגיל זה הן קריטיות להתפתחות העתידית שלו וליציבות המנטלית. כמות ואיכות הזמן שתשקיע בגור הפקינז שלך בשלב זה תקבע איזה מן כלב הוא יגדל להיות. חשוב להוציא את הכלב לטיולים, לפקינז יש אנרגיה רבה לפרוק.

מדעי התנהגות כלבים אומרים לנו כי הכלב יחזור על כל פעילות שהוא מתוגמל בעבורה. זה נקרא חיזוק חיובי. אם משהו טוב קורה, כמו ממתק טעים או חיבוקים ונשיקות, הגור באופן טבעי מעוניין לחזור על ההתנהגות. באותו המחקר גם הוכח כי אחת הדרכים הטובות ביותר תשומת ליבו של הגור הן באמצעות קיבתו. שמור תמיד על כיסים עמוסים בחטיפים לגורים, כך שאתה מוכן לחזק התנהגות טובה בכל פעם שהיא מתרחשת.

אפשר לחזק את הגור גם כשהוא מצליח להימנע מהתנהגות שלילית או מה שאנו בני אדם עשויים לשקול כלא מקובל, כמו חפירה בפח האשפה (הכלב לא יודע ש זה לא נכון). אם גור מחטט בפח, גונב אוכל או עושה שגורם לו להרגיש טוב, הוא יחזור על פעולה זו. איך נמנע התנהגויות נורמליות של הכלב? הוא צריך ללמוד מה טוב ומה רע דרך התגמולים והתיקונים שלך.

כלל מספר 1 באילוף גורים: הגור חייב ללמוד שאתה עכשיו כלב האלפא ומנהיג הלהקה החדש שלו.
כלל מספר שתיים : אתה צריך ללמד אותו באופן שהוא יבין. זכור תמיד שהגור אינו יודע דבר על אמות מידה אנושיות של התנהגות.

תפריט נגישות