Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

כלבים ננסיים הם כלבים הקטנים מאוד בגודלם הפיזי. ברשימה זו כלולים כלבים מגזעים שונים. לאחרונה הם הפכו לפופולריים בעולם ואף בישראל. סלבס בעולם, אנשי מלוכה ואצולה רוכשים כלבים אלה ומתהדרים בהם בצילומים מיוחדים כאשר הכלב לבוש במותגים ועל פי צו האופנה. ישנן רשתות אופנה לכלבים אשר מתהדרות בקולקציות צבעוניות ומיוחדות שהותאמו לכלבים הננסיים. כלבים אלו משתתפים בתצוגות אופנה יוקרתיות והם הפכו למעין פריט יופי שהולך לצד דוגמנים ודוגמניות.

סיבה נוספת לעלייה בפופולריות של כלבים ננסיים אלה שבתים רבים רוצים להכניס כלב הביתה ולא מעוניינים שהכלב יהיה גדול מפאת חוסר מקום בבית. כלבים ננסיים זהו פתרון נהדר עבורם! הם נהנים מכלב ננסי קטנטן מצד אחד, שלא זקוק למקום גדול ולא זקוק לכמות גדולה של אוכל, אך מכניס אושר ושמחה לבית ולילדים.

קווים משותפים לכלבים הננסיים

חשוב לציין שהכלבים הננסיים זקוקים ליתר זהירות בגלל גופם הקטנטן. עצומותיהם עדינות מאוד ואף שבירות. צריך להיזהר ולשמור עליהם כשהם קופצים ומשתוללים שלא ישברו רגל או עצם כלשהיא בגופם. הם זקוקים לטיפול נכון במזג אוויר סגרירי וקריר כגון: לבוש חם, פינה עם שמיכה מפנקת. גופם הקטן רגיש יותר למחלות וכן רצוי לבקר איתם אצל הווטרינר בכדי לשמור עליהם. את הכלבים הננסיים צריך ללמד ל"רכוש" ביטחון עצמי. בגלל גודל גופם הקטן הם נוטים להיות פחדנים בקרבת כלבים אחרים ולוקח להם יותר זמן מכלב רגיל להתרגל לסביבה, הם לעיתים נובחים הרבה בכדי להתגונן ולחפות על גודלם הקטנטן. אם לא רואים אותי אז לפחות שישמעו! כך הם מתגוננים. הפחדים שלהם וחוסר הביטחון גורמים להם לעיתים להיות תלויים בבעליהם. אך אל דאגה זיהוי הבעיה וטיפול נכון בה (לעיתים על-ידי התייעצות עם מאלף או מאלפת כלבים) יעזור לה להיפתר במהרה.

רשימת כלבים ננסיים

מצורפת רשימה של כלבים ננסיים המבוקשים לאימוץ בתקופה האחרונה. נציין ברשימה זו תכונות אופי וקווים בולטים בדמותו של כלב ננסי.

צ'יוואווה ננסי, כלב ננסי קטן במיוחד, מקורו ממקסיקו. הוא מאופיין בעיקר בגודלו הקטנטן במיוחד. עיניו גדולות ביחס לפניו הקטנות. הוא כלב נאמן, אך נוטה לעקשנות ורגזנות. מתאים במיוחד לגידול בדירות קטנות.

פומרניין זהו כלב מסוג שפיץ, כלב פומרניין מתאים מאוד לגידול בבית גם ללא גינה, ארץ מקור שלו פומרנייה בגרמניה ופולין קל יחסית לאלף אותו והוא נחשב לכלב ננסי חכם מאוד.

פודל ננסי, מוכר ככלב של צרפת. כלב ננסי בעל פרווה ארוכה, הוא מתאים לגידול בבית. הוא צייתן, נוח וחכם. נחשב ככלב שיודע לחיות היטב עם אנשים בעל מראה אלגנטי.

שנאוצר ננסי, כלב שמקורו מגרמניה, גזע כלבים מבוקש בעולם. הוא נראה ככלב מבוגר גם כשגילו קטן, לעיתים מכונה גם כסבא מהסיבה שהשיער בסנטר וסביב האף ארוך במיוחד משאר הגוף. מתאים ככלב שמירה ולוויה. בעל אינטליגנציה גבוהה.

פקינז ננסי, כלב המגיע מסיןהוא קיבל את שמו מהעיר פקין. משפחות המלוכה בסין אהבו כלב זה מאוד. הפקינז הננסי נקרא גם פקינז שרוול, הוא בעל פרווה ארוכה ומשמש בעיקר ככלב שעשוע.

פינצ'ר ננסי, כלב שמקורו מגרמניה, הפרווה שלו קצרה. כלב שמח חברותי וספורטיבי שרוצה ואוהב לשחק. נחשב ככלב אמיץ יחסית לגודלו הקטן. פינצ'ר מסוג זה מתאים יותר לבתים שיש להם חצר או לבתים גדולים ומרווחים.

לסיכום, לא סתם הפכו לאחרונה הכלבים הננסיים לכלבים כל כך פופולריים בעולם ובארץ. אין ספק שמחירי השכירות הגבוהים ושכיחותן של דירות קטנות תורמים למגמה זו. בנוסף לכך, העולם שלנו רווי בשפע ובגירויים ולעתים זה גורם לתחושת עומס. האדם למד לאהוב דברים ממוזערים המכילים תכונות של דברים גדולים. את המזעור נוכל לראות למשל בטלפונים הסלולריים שלנו, כמה שיותר קטן יותר טוב, אך גם חשוב שיכיל הרבה מידע. כשנאמץ לנו כלב ננסי נהנה מכל התכונות הטובות שיש בכלבים, אך הפעם בגודל פיזי ממוזער (יחסית לכלבים אחרים). במהרה הכלב הננסי יהפוך לבין משפחה מן המניין וישתלב בחיינו ובביתנו. ראו מידע נוסף על אילוף כלבים קטנים

תפריט נגישות