Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

טיפים לשמירה על הרהיטים

מתקשים להרחיק את הכלב מהרהיטים? ישנם דברים רבים שבאפשרותכם לעשות כדי למנוע מהכלב לכרסם ולגרום לנזקים לרהיטים בבית, נזקים שעלולים לקרות במיוחד כשאתם מחוץ לבית (לצורך העניין, גם לכלוך הספה בשערות זה סוג של נזק). הטיפים הבאים עובדים בצורה המיטבית כשמאמצים גישה חיובית לאילוף. כדאי מאוד לעבוד עם חיזוקים חיוביים ועל-ידי כך לגרום לכלב להבין מה אסור ומה מותר לו לעשות.

מומלץ בחום לא לאפשר לכלבים לעלות ולרבוץ על הרהיטים. הכלל הזה חשוב ליישום במיוחד בימים הראשונים של הכלב בבית ובמיוחד כשמדובר על אילוף גורים. גלו מנהיגות. אל תאפשרו לחיית המחמד שלכם לטפס ולהגיע למקומות ששמורים בדר"כ רק לבני אדם. זה מאוד פשוט אבל עליכם להיות עקביים. אם לא תאפשרו לכלב לטפס על הרהיטים, זה יהפוך לחוק בל יעבור.

בהמשך, לאחר שהכלב הפנים את החוקים הללו ובאופן כללי "נכנע" למנהיגותכם – בשלב הזה, אם מדי פעם אתם רוצים להעלות את הכלב לספה או למיטה – זה בסדר גמור, אבל זו החלטה שצריכה להתקבל על ידיכם ואף פעם לא ע"י הכלב. אם אתם מזמינים את הכלב לטפס – הכלב רשאי לעלות.

אם הכלב (או החתול) שלכם אוהב לנמנם איתכם על הספה או המיטה, אך החלטתם לאסור עליו להיות שם, אתם מוכרחים לארגן לו מקום אלטרנטיבי, מקום משלו, מקום שבו מותר לו להיות. אתם יכולים לארגן לו מיטה משלו. זו יכולה להיות כרית או שמיכה שאתם ממקמים ליד המקום שבו אתם נחים. לחיות מחמד יש צורך להיות קרובים אלינו ולנוח לידנו. לכן, זה רעיון טוב לארגן עבור הכלב מקומות בהם מותר לו לנוח ולמקמם בקרבת המקומות בהם אתם נוהגים לנוח. למשל, אם תניחו מגבת ליד מיטתכם ומגבת ליד הספה, זה כבר יקל מאוד את תהליך הגמילה מטיפוס על רהיטים. אנחנו מדברים על תהליך של שינוי התנהגות ולכן יש חשיבות גדולה להציב אלטרנטיבה זמינה וברורה להתנהגות שאותה אנחנו רוצים להביא לסיומה.

אחרי שיצרנו מקום מנוחה מיוחד עבור חיית המחמד שלנו, השלב הבא הוא לאמן את הכלב (או החתול) ללכת למקום הזה. כאשר הכלב קופץ על הספות, עלינו לומר "לא" ובעדינות להוביל אותו למיטה שלו באמצעות פקודה כמו "למיטה" או "לך למקום". זכרו להישאר רגועים. כאשר הוא מגיע למיטה שלו, שבחו אותו עם משהו כמו "כל הכבוד!" וצ'פרו אותו. צ'ופר יכול להיות הרבה דברים שונים. בדר"כ מדובר על ליטופים, מילות שבח, צעצועים, מזון.

שיטות נוספות לשמירה על הספות והרהיטים

למרות שהשיטה שפורטה לעיל אמורה לעבוד ביעילות, לא יזיק לגבות אותה עם עזרים מסוימים. אתם רוצים להפוך את הספה או המיטה שלכם למקום שאינו נעים עבור חיית המחמד שלכם, דבר שיעלים את הרצון שלה לטפס לשם. יש מספר דרכים להשיג מטרה זו.

אביזרים מחנויות לחיות:
dokranimבחנויות לחיות מחמד ניתן להשיג דוקרנים המיועדים בדיוק למטרה זו. משטחים קוצניים אלו נועדו להרחיק חיות מחמד מרהיטים. אפשר להניח אותם כמעט על כל דבר.
אין שום חיה שתרצה לשבת על קוצים מפלסטיק – זה הרעיון.

noiseזה כבר פתרון אחר שמרחיק כלבים וחתולים בעזרת רעש. אם חיית המחמד שלכם תטפס על כזה דבר, הכיסוי פשוט יתקמט כמו שקית ניילון רעשנית במיוחד בצורה שמרתיעה כלבים רבים. יש גם פתרונות מבוססי רעש שמפעילים סוג של אזעקה, אך זה כבר משהו שבהחלט לא מיועד לכלבים קטנים או רגישים (צ'יוואווה למשל).

 

keep-offאמנם זה נראה כמו תרסיס ניקוי – למעשה מדובר בחומר שניתן לרסס באזורים מסוימים בבית או על הרהיטים כדי לעזור להרחיק את חיית המחמד שלכם ולמנוע ממנה לרבוץ על הספה או המיטה.

spray

אם החשש שלכם הוא שמא הכלב יילעס את רגלי המיטה או דפנות השולחן, כדאי לכם לרכוש ספריי מיוחד שהופך כל רהיט אטרקטיבי לחפץ מריר במיוחד שמצמצם מאוד סיכוי לגרימת נזקים.

כמו שאתם רואים, יש הרבה דרכים להרחיק חיות מחמד מאזורים שונים בבית.

אפשר גם להשתמש בבקבוקים ריקים, או פחיות ריקות ולמלא אותם במטבעות ולמלכד אזורים אסורים. כאשר חיית המחמד פולשת לשטח, היא תופתע מהרעש ותתרחק מהאזור.

אפשר גם להשתמש בנייר אלומיניום ולמקמו על גבי משטחים אסורים. הרעש שנוצר מדריכה על העטיפה ירחיק את הכלב או החתול שלכם.

במקרים מסוימים אפשר להשתמש בסלוטייפ וליצור לולאות הפוכות וכך להפוך אזורים מסוימים לדביקים. זה מעולה במיוחד עם חתולים או כלבים קטנים שמתעקשים לגשת לאזורים לא רצויים. אפשר למקם זאת גם בכניסה לחדרים ובכך למנוע גישה אליהם. אפשר גם לאמץ את השיטה הקלאסית ולמקם כיסאות סביב שולחנות, להצמיד את השולחן בסלון אל הספה, וכד'.

אם אתם מלמדים את כלבכם התנהגויות אלטרנטיביות כפי שהצענו, זכרו לצ'פר אותם על ההתנהגות הטובה. זה ידרבן אותם להמשיך בדרך זו. אפילו ליטוף ומילה טובה כמו "כל הכבוד!" כשהכלב שוכב על המיטה המיועדת לו, יעזרו מאוד לקבע את ההתנהגות הטובה. כאשר אתם רואים שהכלב מתקרב לאזור אסור, משכו את תשומת ליבו באמצעות מחיאות כפיים והובילו אותו למקום המיועד שלו. כאשר הכלב מתמקם שם, תנו לו פידבק בסגנון "כלב טוב!" ואולי גם חטיף טעים.

על מנת לראות תוצאות חשוב להתמיד ולתרגל כל יום.

המאמר באדיבות מכבסת הנשיא

תפריט נגישות