Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

טיפים לאילוף דוגו ארגנטינו

דוגו ארגנטינו הינו גזע של כלבים שפותח (כמו ששמו מרמז) בארגנטינה ע"י משפחות שרצו להתגונן מפני חיות טרף. שמות נוספים: מסטיף ארגנטינאי, הכלב הארגנטינאי. זהו כלב גדול, שרירי ולבן. כלב אוהב אדם, נאמן ומסור לבעליו. נחשב לכלב שמירה מעולה. גורי דוגו ארגנטינו הינם היפר-אקטיביים ומלאי אנרגיות, אך עם ההתבגרות מגיעה התמתנות משמעותית מאוד. מאוד מומלץ לחשוף את הכלב בשלבים מוקדמים לכמה שיותר כלבים ואנשים וזאת כדי למתן את התגובות שלו שללא סושיאליזציה עלולות להיות אגרסיביות. כלבי דוגו ארגנטינו הם כלבים טריטוריאליים (כלבי שמירה כבר אמרנו). אין להם בעיה עם כלבים אחרים, אך בתנאי שקיבלו חינוך מתאים. במחיצת כלב שמנסה להיות דומיננטי יותר מהם, עלול להיכנס לפעולה האינסטינקט התחרותי שלהם. אם לא שהו בחברת כלבים אחרים מגיל צעיר, הם יכולים לפתח אופי תוקפני או דומיננטי, במיוחד כנגד כלבים מאותו המין.

עוד על אופיו: בדוגו ארגנטינו חוברות להן אינטליגנטציה וסקרנות רבות. כלב זה מתאפיין גם באומץ לב. שילוב זה יכול לשרת היטב את בעליו אך, אותן תכונות עלולות להוביל גם למקומות מעט מסוכנים, במיוחד לאור העובדה שדוגו ארגנטינו נוטה להיות חשדן כלפי זרים.

>>>אולי יעניין אתכם גם בולדוג אמריקאי

דוגו ארגנטינו מבחינת אילוף

דוגו ארגנטינו מגיב היטב ובמהירות לאילוף. אילוף גורי דוגו ארגנטינו זהו רעיון מצוין מבחינת שלום בית. וזה אמור להתחיל ביום שהגור שלך מצטרף למשפחה.

כל הכלבים חיים במבנה להקה מטבעם, וככאלה, דרוש להם מנהיג. המנהיג הראשון של הדוגו ארגנטינו שלך היה אמא שלו. לפני שהגור שלך עזב בית הגידול שלו, הוא למד שיעורי חיים מאמו ומאחיו. אילוף כלבי דוגו ארגנטינו פירושו קודם כל שעכשיו אתה הוא זה שצריך לתפוס את תפקיד המנהיג. עליך להבהיר לו מה היא התנהגות הולמת במונחים שהמוח הקטן שלו יבין (מנקודת מבט כלבית, אין הגיון בכללים אנושיים ומכאן הצורך במנהיג שילמד אותו התנהגויות חדשות).

מתי כדאי להתחיל עם חינוך דוגו ארגנטינו

כאשר אתה מתחיל את תהליך האילוף, קח עובדה זו בחשבון : 18-22 השבועות הראשונים לחייהם של כלבים הם התקופה המתאימה ביותר ללמידה. זהו גיל שבו המוח שלו במצב האופטימאלי ומסוגל לספוג כל שיעור, חיובי או שלילי. במיוחד עם גגזע כמו דוגו ארגנטינו, רשמים חיוביים ומשחקים עם כלבים אחרים בגיל צעיר הם קריטיים להתפתחותו התקינה של הכלב. כמות ואיכות הזמן שתשקיע בגור הדוגו ארגנטינו שלך עכשיו תקבע איזה כלב הוא יהיה בבגרותו.

מדעי התנהגות כלבים אומרים לנו כי כל התנהגות שמתוגמלת בפרס תחזור על עצמה. זה נקרא חיזוק חיובי. אם קורה משהו משמח כמו פינוק או חיבוקים וחטיפים טעימים, הגור באופן טבעי רוצה לחזור על ההתנהגות. באותו המחקר גם הוכח כי אחת הדרכים הטובות ביותר למוחו של גור הוא דרך קיבתו. שמור תמיד על כיסים עמוסים בחטיפים לגורים, כך שתמיד תוכל לחזק התנהגות טובה ברגע שהיא מתרחשת.

אפשר לחזק את הגור גם כשהוא מצליח להימנע מהתנהגות שלילית או מה שאנו בני אדם עשויים לשקול כ שלילי, כמו חפירה בפח האשפה (הכלב לא יודע שאסור ). אם גור מחטט בפח, אוכל מהאוכל שלכם או עושה כל דבר שגורם לו להרגיש טוב, הוא יעשה את זה שוב. במצב כזה עליך לפקוח עין ולהשגיח. הוא צריך ללמוד מה טוב ומה רע דרך התגמולים והתיקונים שלך.


כלל חשוב : הדרך היחידה בה תוכל לחיות בהרמוניה עם הדוגו ארגנטינו שלך, היא אם תגרום לו לראות אותך כזכר אלפא של הלהקה

כלל חשוב נוסף: אתה צריך ללמד אותו באופן שהוא יבין. זכור תמיד שהגור אינו יודע דבר על אמות מידה אנושיות של התנהגות.

באנגלית: dogo argentino

תפריט נגישות