Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

הכן כלבך לחורף – שמירה על הכלב בחורף

בישראל בעונת החורף יורדים משקעים בצורת גשם, ברד ובהרים הגבוהים לעיתים גם שלג. כבר בתחילת חודש נובמבר מתחילים להרגיש את הירידה בטמפרטורות – בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות הערב המאוחרות. בינואר נהיה כבר בשיאו של החורף וקולות של רעמים וברקים נשמע על בסיס יום יומי, אז כבר הטמפרטורות יהיו נמוכות במיוחד. לקראת הימים הקרים כולנו נתארגן ונדאג לבגדים חמים וארוכים, לחימום הבית ולמאכלים חורפיים אשר יחממו את גופנו בימים קרירים אלה. השאלה היחידה שנותרה פתוחה היא… האם זכרנו לדאוג גם לכלבנו האהוב? למה הוא זקוק בימים קרים אלה?

פינה חמה

כולנו אוהבים להתכרבל בפוך ובשמיכת צמר מפנקת כשקר בחוץ וגשם יורד ללא הפסקה. גם הכלב שלנו זקוק לחימום בכדי להעלות את חום גופו. אם הכלב שלנו שוהה בגינה מחוץ לבית עלינו לוודא שהמלונה שלו אטומה כדי שגשם לא יחדור לתוכה. עלינו לבדוק שאין בה פתחים רבים שרוחות קרות יחדרו דרכם. נדאג לו לשמיכה חמימה ונעימה שהוא יוכל להתכרבל בה כשהטמפרטורות בחוץ צונחות. אם הכלב גר בבית נדאג לו לפינה חמה, שטיחון או שמיכה שתבודד את גופו מהרצפה הקרה.

בגד חם ומפנק

כלבים מכינים את עצמם לחורף ומצמיחים פרווה חדשה ונעימה ואף מגדלים שכבת שומן. כלבים להם פרווה קצרה זקוקים לתוספת חימום מלבד פרוותם, הם אלה הסובלים במיוחד מקור. חשוב לדאוג לכלב לבגד חמים ונעים המותאם למבנה גופו וממדיו. ניתן לרכוש מעילים או סוודרים חמים ומפנקים שעוצבו במיוחד לכלבים, אשר לא מגבילים את תנועותיהם ומאפשרים לכלב לעשות את צרכיו מבלי להורידם או ללכלכם. חשוב לציין שגורים קטנים זקוקים במיוחד לעזרה בחימום גופם.

רעשים חזקים

אם רעש הרעמים והברקים נשמע לנו כמחריש אוזניים, מה ירגיש וישמע הכלב שלנו? כלבים ידועים בשמיעתם החדה. מה שלנו ישמע כחלש להם ישמע חד וחזק מאוד. חשוב לתת לכלב תחושה שהכול בסדר בזמן סופה, ללטף אותו ולהשרות עליו תחושת ביטחון. מהר מאוד הוא ילמד לא לפחד מרעש הרעמים והבזקי האור הפתאומיים.

הצטננות ושעלת

כלבים יכולים להתקרר ולהצטנן ואף לסבול משעלת. חשוב לשמור על חום גופו של הכלב ואם שמנו לב שהוא רועד מקור, עלינו לחממו ולדאוג שטמפרטורת הגוף שלו תעלה. צריך להקפיד ליבש אותו ואת כפות רגליו הרטובות לאחר טיול בגשם. אם הכלב סובל משיעול טורדני או הצטננות עלינו לפנות בהקדם האפשרי לווטרינר שיבדוק אותו.

פעילות גופנית ותזונה

כלבים אוהבים לצאת החוצה, לשחק עם כדור ולרוץ בדשא. בימי החורף הקרים הטיולים שלנו עם הכלב הופכים להיות טיולים קצרים. אנחנו מורידים את הכלב בשביל שיעשה את צרכיו ומשתדלים להעלות מיד הביתה שלא יתקרר. עלינו למצוא חלופה למשחקי הכדור שלא נעשים בחוץ ולהמיר אותם למשחקי בית בהם הכלב יוכל לרוץ ולהוציא אנרגיה. הוא יהנה ויהיה מאושר מכך, חום גופו יעלה וחילוף החומרים בגופו יגדל. כמות האוכל שהכלב זקוק בתקופת החורף רבה מתקופת הקיץ ולכן חשוב שהוא ימשיך לרוץ והתרוצץ בכדי שלא ישמין.

לסיכום, הכלב חברו הטוב של האדם זקוק לאותם הדברים שאנו זקוקים להם בחורף בכדי לעבור אותו בשלום ובבריאות ואנו בעלי הכלבים צריכים לעזור לו במשימה חשובה זו.

תפריט נגישות