Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

גורי וימרנר – אילוף כלבי ויימרנר

הדרך היחידה בה תוכל לחיות בהרמוניה עם הוימרנר שלך, היא אם תגרום לו לראות אותך כזכר אלפא של הלהקה, כדמות החזקה ביותר בחייו. ויימרנר הוא כלב חזק ורב עוצמה אשר ידוע בנטייתו לעקשנות – לכן, אילוף בגיל צעיר הינו חשוב במיוחד עבור כלבי וימרנר. חינוך הגור צריך להתחיל ביום בו אתם מביאים את הגור לביתכם.

לפני שהגור שלך עזב את בית הגידול שלו, הוא למד שיעורי חיים מאמו ומאחיו. כשהוא שיחק בפרעות או נשך חזק מדי – אחיו בכו ועצרו את המשחק. כשדחף גורים אחרים באופן מוגזם ומגונה -אמו התערבה וחסמה אותו באמצעות כף הרגל. כעת המשפחה האנושית נדרשת לתקשר איתו ולחנך אותו. שמור על זה פשוט. בשלבים הראשונים מדובר על אילוף להתנהגות שגורים יכולים להבין. זכור כי מנקודת מבטו של גור כלבים אין הגיון בכללים אנושיים.

הגיל האידאלי לאילוף גורי ויימרנר

כאשר אתה מתחיל את תהליך האילוף, קח עובדה זו בחשבון : 20 השבועות הראשונים לחייו של כל כלב הם התקופה המתאימה ביותר ללמידה. תקופה שבה המוח שלו נמצא במצב הטוב ביותר והכי מתאים לספיגת מידע חדש. חוויות חיוביות וסוציאליזציה נכונה בתקופה זו הן קריטיות להתפתחות העתידית שלו. נלמד יותר עוד על חיברות מאוחר יותר, אבל דע זאת: כמות ואיכות הזמן שתשקיע בגור הוימרנר שלך יקבעו איזה כלב מבוגר הוא יהפוך להיות. כלב מופרע, ג'נטלמן או גברת? כלב מחונך או כלב שובב? זה תלוי בך.

אילוף כלבי ויימרנר בגישה חיובית

לפי מחקרים שנעשו על כלבים, כל התנהגות שמתוגמל בפרס תחזור על עצמה (זה נקרא חיזוק חיובי). אם משהו טוב קורה, כמו ממתק טעים או חיבוקים ונשיקות, הגור באופן טבעי ירצה לבצע שוב את הפעולה שהובילה לצ'ופר. כיום כמעט כל מאלף כלבים מלמד לפחות ברוב הזמן בגישה חיובית מכיוון שזו הדרך הטובה ביותר להגיע לתוצאות וגם לחזק את הקשר בין הכלב ויימרנר לבעליו (שזה למעשה הבסיס של תהליך האילוף).

זה מוביל אותנו לכלל חשוב עבור גורים: שמור תמיד על כיסים עמוסים בחטיפים לכלבים, כך שתמיד תוכל לחזק התנהגות טובה ברגע שהיא מתרחשת. חשוב ואפשר לחזק את הגור גם כשהוא מצליח להימנע מ"התנהגות שלילית" (כמו חפירה בפח האשפה). אם גור חופר בפח, גונב אוכל או עושה כל דבר אחר שגורם לו להרגיש טוב, הוא יעשה את זה שוב. במצב כזה עליך לפקוח עין, להשגיח, ולתת לכלב צ'ופר כשהוא מקשיב להוראות שלך ועומד בפיתוי.

בכל הנוגע לאילוף גורים, הכלל הראשון הוא שהגור חייב להבין וללמוד שמעתה אתה הוא מנהיג הלהקה (במיוחד חשוב עם גורי ויימרנר!). כלל מספר שתיים: עליך לאלף אותו בצורה שבאפשרותו להבין (לא באמצעות נביחות…). זכור תמיד שהגור ויימרנר אינו יודע מה זו התנהגות אנושית. זה לא דבר שמדבר אליו או מוכר לו.

באנגלית: WEIMARANER

 

תפריט נגישות