Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

ביגוד, אקססוריז ותכשיטים – לכלבים מפונקים

תחום האופנה הוא אחד הדינמיים שיש בנמצא, עם מגוון עצום של מגמות, אופנות וטרנדים המשתנים חדשות לבקרים. בשנים האחרונות התפתח תת תחום שרק הופך לפופולארי יותר משנה לשנה – אופנה לכלבים. הבגדים לכלבים הופכים מהודרים ומיוחדים יותר, כשכיום ניתן למצוא שלל פריטים: מלבד סוודרים, גם כובעים, משקפיים, צעיפים, גרביים, נעליים, סיכות לשיער, שרשראות, צמידים – והרשימה עוד ארוכה. הפריטים מוכנים מחומרי גלם איכותיים, כאשר שימוש הולך וגובר בעת האחרונה הוא בקישוטים הכוללים אבני חן, או אפילו יהלומים יקרים.

זאת ועוד, בשנים האחרונות נכנסו לתחום האופנה לכלבים כל השמות המובילים בעולם האופנה והסטיילינג כמכלול, כולל מעצבי העל: שמות דוגמת לואי ויטון, גוצ'י, אטרו או מולברי. המוצרים שמעצבי העל מציגים נחשבים ליוקרתיים פי כמה, ולכן מיועדים לרוב לאמידים יותר שבבעלי הכלבים. מנגד, גם בחנויות צנועות יותר תוכלו למצוא המון בגדים, תכשיטים ואקססוריז, אחוז ניכר מהם מיוצרים בעבודת יד או אפילו מותאמים מראש לגזע מסוים של כלב. אפשר למצוא כיום פריטים המגיעים בכל צורה וצבע שאפשר להעלות על הדעת, מתכתבים עם סגנונות אופנה שונים (רטרו, וינטאז', היפ הופ ועוד) ולעיתים אף מוכנים מראש על פי הדרישות של בעלי הכלבים עצמם.

בגדר חובה: התאמה לסוג הכלב ולגודלו

הגזעים השונים של הכלבים נבדלים ביניהם, כידוע, גם בגודל. יכולה וצריכה להיות לכך השפעה על הביגוד, על האקססוריז ועל התכשיטים אשר רוכשים עבורם. הנחת היסוד היא שפריטים שמתאימים כמו כפפה ליד עבור כלב גדול ייראו פחות מרשימים משמעותית אצל כלבים קטנים. כלל האצבע כאן הוא שתכשיטים ואקססוריז עבור כלבים קטנים צריכים להיות עדינים ואלגנטיים יחסית, בעוד במקרה של כלבים גדולים נהוג לבחור בפריטים בעלי נוכחות מאסיבית יותר: צמידים גדולים, שרשראות שנדליר ועוד.

ההתאמה הזו לגזע הכלב ולגודלו חיונית לא רק מבחינה אסתטית, אלא גם בהתחשב בכך שפריט שאינו מתאים לכלב עלול לגרום לו לחוסר נוחות, או אפילו לסיכונים בריאותיים שונים. חשבו על כלב שעונד בגד הקטן ממידותיו בכמה מידות. דוגמא מובהקת לכך היא תכשיטים מאסיביים אשר מושמים סביב הצוואר העדין והדק מאד של כלב קטן ועלולים תוך כדי להביא לפגיעה בו. בכל מקרה לגופו, חשוב לבחון בשבע עיניים את הכלב ולראות כיצד הוא מגיב לקישוטים השונים שבעליהם שמים עליו. אם הוא משדר תחושות של אי נוחות או מצוקה, בהחלט צריך לחשוב על החלפת המוצר בכזה המתאים לו יותר.

איפה קונים? נכון להיום כמובן שלא ניתן להיכנס עם הכלב לכל חנות תכשיטים ולרכוש תכשיט. המגוון האמיתי נמצא בחנויות וירטואליות באינטרנט המציעות כל דבר מחצאית מיני לכלב ועד לקולר משובץ יהלומים. אמנם חנויות מסוימות לציוד בעלי חיים מציעות מוצרים מעין אלו גם בחנות פיזית, אך מדובר בעיקר בביגוד פונקציונלי ולא הרבה מעבר לכך.

קולר יוקרתי לכלב

לצורך המחשה, הקולר הבא המיועד לכלבים גדולים, נמכר באינטרנט תמורת 225 דולרים (לא כולל משלוח). מדובר בקולר משובץ קריסטלים יוקרתיים מתוצרת סברובסקי המדמה מראה של יהלומים. ללא ספק מדובר בקולר שיכול למשוך הרבה תשומת לב ברחוב. התכשיט הנוצץ בכל צבעי הקשת מיוצר בהזמנה אישית לפי מידות מדויקות של כל כלב וכלב.

 

 

המאמר באדיבות הקרן למחקר יהלומי פנסי קולור המפעילה אינדקס למעקב אחר מחירי יהלומים

תפריט נגישות