Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

חינוך כלבי אמסטף

אמסטף נוצר על ידי הכלאה בין טרייר לבולדוג. למרבה הצער, מגדליו הראשונים חפצו בו לצורך מלחמות כלבים משום שמדובר בכלב חזק, שרירי, אמיץ וממוקד מטרה. מאוחר יותר אמסטפים שימשו ככלבי חווה באמריקה, בתפקידי שמירה וצייד. אמסטף הינו כלב עירני, אמיץ, עקשן. כולנו שמענו דברים שליליים אודות גזע זה, אך הסיבה לכך היא אילוף לא נכון. אמסטף יכול לגדול להיות כלב חברותי וידדותי לבני אדם ולכלבים. הדבר מצריך אילוף וחיברות מגיל צעיר. אם אתם חסרי ניסיון באילוף כלבים, מוטב שתיעזרו במאלף כלבים, משום שכלב אמסטף זקוק לאילוף נכון, אחרת יהיה קשה להשתלט עליו כשיגדל.

כלב אמסטף – מידע על הגזע

אמסטף הוא כלב בעל כוח ומרץ רב. על מנת לשמור על שלמות הבית על רהיטיו וחפציו, מומלץ להוציא את האמסטף לטיולים, ריצות ומשחקים ככל שניתן. צריך לדאוג לגירוי פיזי ושכלי כדי למנוע מצבים של שעמום. כלב אמסטף הוא בעל לסתות חזקות ואם הושאר לבד עלול לגרום לנזק גדול בזמן קצר. כלב אמסטף מוכרח לעבור חינוך למשמעת. יש יתרון גדול במציאת מאלפ/ת כלבים שמתמחה בגזע זה. חלק ממאלפי הכלבים יבחרו לעבוד בגישה קשוחה יחסית עם כלב זה. מכל מקום, באחריותכם לבצע מחקר מקיף ולמצוא מאלף בעל נסיון עם  כלבי אמסטפים. אם יש לכם נסיון רב בחינוך וגידול כלבים אפשר, תוכלו כמובן לעשות את האילוף בעצמכם, אבל במרבית המקרים נדרשת עזרה מסוימת ממומחה.

חינוך כלב אמסטף צריך להתחיל ביום בו אתם מביאים את הגור לביתכם.

כל הכלבים חיים במבנה להקה מטבעם, וככאלה, דרוש להם מנהיג. המנהיג הראשון של כלב האמסטף שלך היה אימו. לפני שהגור שלך עזב בית הגידול שלו, הוא למד שיעורי חיים מאמו ומאחיו. עכשיו אתה צריך לתפוס את תפקיד המנהיג ולהבהיר לו מה היא התנהגות מתאימה במונחים שהמוח הכלבי שלו יבין. זכור כי מנקודת מבטם של גורי כלבים, הכללים האנושיים שלנו אינם הגיוניים !


הגיל האידאלי לחינוך כלב אמסטף

זכור זאת : 20 השבועות הראשונים של חייו של כל כלב הם זמנו היקר ביותר של הלמידה. זהו גיל שבו המוח שלו עדיין רענן ומסוגל לספוג כל שיעור, שלילי או חיובי. חוויות חיוביות וסוציאליזציה נכונה בשלב זה בחייו הן קריטיות להתפתחות העתידית שלו וליציבות המנטלית. הכמות והאיכות של הזמן שאתה משקיע בצעירותו של האמסטף שלך בשלב זה תקבע איזה מן כלב הוא יגדל להיות.

מדעי התנהגות כלבים אומרים לנו כי הכלב יחזור על כל פעילות שהוא מתוגמל בעבורה. זה נקרא חיזוק חיובי. אם משהו טוב קורה, כמו ממתק טעים או חיבוקים ונשיקות, הגור באופן טבעי רוצה לחזור על ההתנהגות. באותו המחקר גם הוכח כי אחת הדרכים הטובות ביותר תשומת ליבו של הגור הן באמצעות קיבתו. שמור על כיסיך עמוסי ממתקים לכלבלבים בכל עת, כך שתמיד תוכל לחזק התנהגות טובה ברגע שהיא מתרחשת. למשל: כשאתה קורא לכלב בשם שלו והוא מביט עליך או ניגש אליך – זו פעולה שאפשר לתגמל עליה את הכלב.

אותו העיקרון לחיזוק חל גם על התנהגות שלילית או מה שאנו בני אדם עשויים לשקול כ שלילי, כמו חפירה בפח האשפה (הכלב לא יודע שאסור ). אם הכלב שלכם מחטט בפח, גונב אוכל או עושה כל דבר שגורם לו להרגיש טוב, הוא יעשה את זה שוב. איך נמנע התנהגויות נורמליות של הכלב? תן לכלב פרס כשהוא נשמע להוראותיך.

כלל חשוב : הדרך היחידה בה תוכל לחיות בהרמוניה עם האמסטף שלך, היא אם תגרום לו לראות אותך כזכר אלפא של הלהקה
כלל מספר שתיים : אתה צריך ללמד אותו באופן שהוא יבין. זכור תמיד שהגור אינו יודע מה זו התנהגות אנושית. אימו ואחיו לא לימדו אותו איך להשתלב בסביבה אנושית – זהו תפקידך.

אמסטף באנגלית: American Staffordshire Terrier

 

 

תפריט נגישות