Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

אילוף כלבים לנסיעה במכונית

אילוף כלבים לנסיעה במכוניתאילוף כלבים לנסיעה במכונית – מתי כדאי להתחיל? מגיל צעיר. רוב הכלבים אוהבים לצאת לטיולים. כל כך אוהבים שהם אפילו היו שמחים לקחת את ההגה לידיים! אבל כדי שהכלב שלנו ירגיש בנוח בנסיעה ולא ישתולל עלינו להרגיל אותו וללמד אותו איך לעלות לרכב ואיך להתנהג בזמן הנסיעה.

שלב ראשון – הכנסת הכלב לאוטו

כלבים עלולים להילחץ בפעמים הראשונות של כניסה לרכב ולכן מומלץ לעשות זאת כשהרכב כבוי, וחונה במקום שקט עם כל הדלתות פתוחות. יש לקרוא לכלב ולעודד אותו להיכנס מרצונו לרכב. אפשר ורצוי לצ'פר את הכלב על ההתקרבות לאוטו. לאחר הכניסה לאוטו גם רצוי לתת צ'ופר כדוגמת חטיף טעים. עבור הכלב, הכניסה לאוטו יכולה להיות צעד גדול ועליכם לתגמל את הכלב ולגרום לו להרגיש שהוא עשה צעד נכון.

הכלב מסרב להיכנס?

במקרה כזה ניתן לשים רצועה לכלב ולמשוך אותו בעדינות לכיוון הרכב. כמובן ברגע שעלה לשבח אותו ולצ'פר. יש לתרגל מספר פעמים בצורה כזו ובהמשך אחרי שהכלב התרגל ניתן לחזור על הפעולה ללא רצועה.

שלב שני – תחילת הנסיעה

לאחר שהכלב נכנס לאוטו השלב הבא הוא לסגור בעדינות ובהדרגה את הדלתות (עליכם להיות קשובים לשפת הגוף של הכלב, לבדוק שהוא לא נבהל). כשהדלתות סגורות – אם הכלב מגיב יפה אז אפשר לצאת לנסיעה קצרה של דקה-שתיים. הרעיון הוא לעשות הכל בהדרגה ולהיות קשובים לכלב.

כלב נוסע במכוניתשלב שלישי – הרגלת הכלב לנסיעה ברכב

הכניסה לרכב זו רק ההתחלה. עליכם להרגיל את הכלב גם לנסיעה. בפעמים הראשונות הקפידו על נסיעות קצרות במהירות נמוכה. גג 5 דקות של נסיעה. הקפידו לתרגל לפחות 2-3 פעמים בשבוע למשך שבועיים. כשנראה לכם שהכלב כבר התרגל ומרגיש בנוח אפשר לרדת לתרגול של פעם בחודש. חשוב להמשיך לתרגל כל הזמן, במיוחד בהתחלה, אחרת הכלב עלול לשכוח את ההרגל ולפתח פחדים בנוגע לנסיעה.

כללי בטיחות לנסיעה ברכב

הרגילו את הכלב לנסיעה במושב האחורי, ולא בישיבה עליכם כי אם הוא יהיה עליכם הוא יתרגל להיות בקידמת האוטו ועלול להפריע לנהג.

מומלץ לקשור את הכלב עם רצועה. אידאלית בעזרת ריתמת גוף (ניתן אף להשיג רתמות המגיעות עם חיבור לשקע של חגורת הביטחון). מאוד חשוב: בימים חמים אל תשאירו את הכלב לבד ברכב – מכונית יכולה להתחמם במהירות רבה, ולכלב שלך לא תהיה אפשרות להתמודד עם החום. כן ניתן להשאיר לזמן קצר אבל רק בחורף, עם חלון פתוח (מספיק כדי שיכנס אוויר אבל ללא אפשרות להוציא את הראש מהחלון). כמו כן השאירו את הדלתות לא נעולות (במקרה חירום עוברי אורח יוכלו לסייע לכלב).

הגיינה

אם מדובר בכלב גדול ו/או שעיר – מומלץ להניח סדין לשמירה על המושב (ניתן להשיג סדינים ייעודיים למטרות אלו שניתן להניח ולקבע על המושב בקלות).

הפוסט באדיבות הכשרה – ביטוח רכב

תפריט נגישות