Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

למה אילוף כלבים זה לא כמו לנהוג במכונית

מצד אחד, אפשר לראות דמיון מסוים בין אילוף כלבים ובין נהיגה במכונית. כמובן. בשני המקרים יש קשר ברור בין סיבה ותוצאה. אם נפנה את ההגה שמאלה – המכונית תפנה שמאלה. באופן דומה, אם נגיד לכלב מאולף "שב", הוא יישב ויישאר במקומו. דבר דומה נוסף בין אילוף כלבים לנהיגה הוא שהמכונית מגיבה לכל תנועה קטנה, לכל שינוי קטן שאנחנו עושים עם הגוף שלנו. כלבים פועלים באופן דומה. גם הם שמים לב לכל הבדל קטן בהתנהגות שלנו ומגיבים בצורה שונה כשאנחנו משנים את המסר שלנו כלפיהם. יחד עם זאת, כלבים דומים יותר לבני אדם מאשר למכוניות.

כלבים: כמעט בני אדם

עד כמה הכלבים דומים לנו, בני האדם? יתכן מאוד שהרבה יותר ממה שרוב האנשים משערים. אנו חולקים תכונות גופניות ורגשיות רבות. יתכן שזו אחת הסיבות העיקריות לכך שאנחנו אוהבים כלבים. כל גזע והתכונות "האנושיות" שלו. גזעים שונים של כלבים עשויים לבטא מאפיינים "דמויי אדם" שונים. לדוגמה: רוטוויילרים – למרות השם הרע שיצא להם הם ניחנים ברגישות גבוהה לבעליהם, ולרוב יהיו מאוד קשורים אליהם (ואומללים בהיעדרם).

דוגמה נוספת לדמיון בין כלבים לבני אדם אפשר לראות בנטייה שלהם "להידבק" בפיהוקים. אם תפהק בקול רם ליד כלב, זה עשוי לגרום לו לפהק גם, אפילו אם זה יהיה פיהוק קטן ושקט. זו פעולה נרכשת שכלב מסוגל לאמץ (החל מגיל 7 חודשים, לפני כן הם חסינים לפיהוקים). אמנם זה קורה בצורה לא כל כך מודעת, אבל אפשר לראות בזה סממנים של אמפתיה (יש לציין שלא רק כלבים נדבקים בפיהוקים – זה קורה גם עם שימפנזים, קופים ועוד).

דוגמאות נוספות לדמיון בין כלבים לבני אדם

הדמיון בין כלבים לבני אדם ממשיך להפתיע מליוני אנשים בסרטונים רבים שצצים ברשת.
לאחרונה פורסם סרטון בו נראה כלב שכביכול "מציל דגים". מה שרואים בסרטון נתון לפרשנות, אבל הסיבה למיליוני הצפיות היא שרוב הצופים סבורים שהכלב המצולם חש דאגה לדגים חסרי האונים ומנסה להצילם. יכולת שחשבנו ששמורה רק לבני אדם.

 

שמרנו את הטוב ביותר לסוף: כשאנחנו ישנים, אנחנו נראים ממש אותו הדבר!

צפיתם פעם בכלב כשהוא ישן? לפעמים תוך כדי שינה הכלבים מספקים לנו הצצה נוספת לעולמם ולדמיון בינינו. יש כלבים שנוחרים, ש"מדברים" תוך כדי שינה. צפו בסרטון הבא ותראו איך גור כלבים מסוגל לישון בצורה כל כך… אנושית 🙂

תפריט נגישות