Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

אילוף גורי לברדור

יותר מכל בולטים הלברדורים במזגם. הם פשוט כלבים שאוהבים אנשים. לברדור הוא כלב שתמיד ישמח לראות אותך ולהיות במחיצתך. גם ללא אילוף, לברדורים נוטים מטבעם להביא דברים. הם תמיד ילקטו כל מיני דברים שמצאו בחדרי הבית או בגינה. הלברדורים מאוד שקטים וסובלניים כלפי ילדים ולכן הם מעולים ככלבים למשפחות. לא מומלץ לאלף לברדור לתפקידי שמירה. מעבר לכמה נביחות, כלבים מגזע זה אינם גיבורים גדולים (מבחינה חיצונית יש להם נוכחות שעלולה להרתיע, בעיקר ילדים קטנים שלא גדלו עם כלב, או גם מבוגרים שלא מכירים את הגזע). קשה לעצבן לברדור. כלבים מסוג זה מקבלים בשלווה את רוב מה שקורה סביבם.

במדינות אחרות, ארה"ב בפרט, ישנם שני תתי גזעים: לברדורים לתערוכות ולברדורים לשדה. האחרונים גדלים תוך הקפדה על פיתוח כישורי ציד, ואילו כלבים לתערוכות גדלים תוך הקפדה על צייתנות ואופי נוח. כלבי שדה הם בד"כ בעלי מרץ ואנרגיה רבים יותר.

גידול ואילוף לברדור

לברדורים הם גזע שתלוי בבני אדם במידה גדולה מאוד. הם לא רוצים רק מזון ושתייה ממך. הם זקוקים לך כחבר וישמחו שתשחק איתם ותצא איתם לפעילויות בחוץ. כשלברדור אינו זוכה לחינוך נכון הוא הופך לכלב שקשה לשלוט בו. אם מצטברת אצלם הרבה אנרגיה שאינה משתחררת בהליכה או ריצה, הם עלולים להשחיז את שיניהם באמצעות הרהיט הקרוב אליהם, כדי לפוגג את השעמום. כלבי לברדור זקוקים להרבה תשומת לב וחיבה מצד בעליהם. גזע זה הינו נוח לאילוף. תרגול משמעת זו גם דרך מהנה לתקשר איתם. הלברדורים בעלי תאבון בריא ולכן חשוב לשמור על פעילות גופנית והליכות תכופות בחוץ. אילוף גורי לברדור למשמעת בגיל 7-20 שבועות ומתן תשומת לב יהפכו אתכם לחברים הכי טובים בעולם.

פרוותם של הלברדורים נושרת מעצמה פעמים בשנה. לא מדובר בכמויות אדירות של שיער כמו נשירה של רועה גרמני למשל. במדינות בעלות אקלים חם כמו בארץ, תהיה אמנם נשירה, אך יחסית די מועטה – גם בקיץ.

שמירה על ההיגיינה של כלבי לברדור

תחשבו על זה רגע, נכון שאתם רוצים לחיות עם כלב נקי ומטופח? בין היתר זה מצריך הברשת הפרווה בערך פעם בשבוע. לא מומלץ לקלח אותם יותר מדי, מכיוון שחומרים כמו שמפו וסבון לא טובים לפרווה שלהם. בנוסף, לברדורים עלולים להיות קצת פחדנים כשזה נוגע למקלחות. אז מה עושים? הברשה קפדנית או מטלית רטובה יעשו את העבודה היטב.

לברדורים לא נחשבים לכלבים מאוד פעלתניים. לברדור מסוגל לרבוץ שעות על גבי שעות בלי הרבה תזוזה. לכל כלל יש יוצא מהכלל, כלבים מסוימים יכולים להיות היפר-אקטיביים, ורובם מלאים במרץ רב בתור גורים. במצב "תקין" כלבים אלו מתבגרים בסביבות גיל שלוש, למעט במקרים שבהם משהו משתבש והכלב נשאר עם מנטליות ומרץ של גור.

בזכות נאמנותם והצורך בקשר פעיל, לברדורים הם כלבי עבודה מעולים. רבים מהם ממלאים תפקידים שונים של עזרה לחולים ונכים. רבים מהם משמשים ככלבי נחייה, בתפקידי חיפוש והצלה, ובאיתור סמים וחומרי נפץ. למרבה הפלא, למרות שגזע הלברדור הינו ממושמע ונוח לאילוף, ישנם יותר גולדנים בתחרויות ובתערוכות מאשר לברדורים.

כלב לברדור יכול להיוולד עם פרווה באחד משלושה צבעים: שחור, צהוב (נע בין כמעט לבן ועד ג'ינג'י), וחום. מדובר בצבע אחיד לכל הגוף, ללא כתמים כלל. ניתן אמנם להיתקל ב"לברדורים" עם כתמים אך בכל המקרים ללא יוצא מן הכלל לא מדובר בכלב גזעי. לא ידוע על הבדל באופי בין כלבים בעלי צבע פרווה שונה.


באנגלית: labrador

תפריט נגישות