Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

אילוף גולדן רטריבר

גולדן רטריבר הוא גזע נפוץ של כלבים. גודלו בינוני עד גדול. בעל אופי נוח ההופך לחיית מחמד מעולה למשפחות ולאחד הגזעים הנפוצים ביותר בישראל.
גולדן – על שום צבהו הזהוב. רטריבר – (to retrieve; להביא, להשיב) במקור כלבים אלו סייעו בציד ציפורים כשתפקיד הכלב היה להביא לבעלים את גוויות הציפורים.
תכונותיו של גזע זה: עדין, נעים, נאמן, מתאים לילדים, אוהב משחקים, נוח לאילוף. גולדן רטריבר הוא בן דודו של הלברדור רטריבר.

תכונות אופי גולדן רטריבר

כלב זה לרוב אינו תוקפני ולא טריטוריאלי ולכן אינו מתאים לשמש ככלב שמירה. דוגמאות לתפקידים שכן מתאימים לגולדן רטריבר: כלבי נחייה לעיוורים, כלבי גישוש במשטרה. כלבים אלו ניחנים בסבלנות רבה וכן בחוש ריח מפותח מאוד.
כלבי גולדן רטריבר דומים מאוד לכלבי לברדור רטריבר, הן במראה החיצוני והן באופי. מבחינת האופי, הגולדנים יותר נמרצים ומשוחררים מלברדורים. הגולדנים גם מעט יותר רגישים – לטוב ולרע. מעברים ושינויים יותר קשים להם. רגישות זו גם מאפשרת להם להיות מעט יותר רגישים וקשובים לבעליהם. במראה החיצוני, לגולדנים פרווה ארוכה ומוזהבת ואילו ללברדורים פרווה קצרה מאחד מכמה צבעים. גדילתם מתרחשת עד לגיל שנה מבחינת גודל ומשקלם ממשיך לעלות עד לגיל שנתיים. מבחינה שכלית התפתחותם המשמעותית מתרחשת לרוב עד גיל שלוש.

גולדן רטריבר הינו גזע של כלבים חכמים. יכולתו לשלוט במשימות קשות היא עדות להבנה שלו, לכושר הלמידה שלו והיכולת לעבוד בקבוצת כלבים. עם זאת, אותה החכמה עלולה לייצר אתגר לבעלי גולדן רטריבר. גולדן רטריבר יזדקק לעבור חינוך יסודי לצייתנות ולקבלת מרות, אם נרצה שיבין ויפעל לפי ה כללים של העולם האנושי החדש שלו. למרות שגולדן רטריבר לומד מהר והינו בעל רצון עז לרצות, הוא גם יכול להיות רכושני ומגננתי ביחס לבני המשפחה ורכושם. אילוף הגור זו הדרך היחידה לחיות בשלום עם כלב בבית. זה מתחיל ביום שגור הגולדן רטריבר שלך מגיע הביתה איתך.

כל הכלבים חיים במבנה להקה מטבעם, וככאלה, הם זקוקים למנהיג. המנהיג הראשון של הגולדן רטריבר שלך הייתה אמא שלו. כל שיעורי החיים שלו הגיעו מאמא ומהגורים הנוספים בהמלטה. עכשיו התור שלך לתפוס פיקוד ולהבהיר לו מה היא התנהגות הולמת במונחים שהמוח הקטן שלו יבין. מנקודת מבט כלבית, אין הגיון בכללים אנושיים.

הגיל האידאלי לאילוף גולדן רטריבר

כאשר אתה מתחיל את תהליך האילוף, קח עובדה זו בחשבון : החודשים הראשונים לחייו של כל כלב הם התקופה המתאימה ביותר ללמידה (עד גיל 20 שבועות לערך). זהו גיל שבו המוח שלו הוא הטוב ביותר ומסוגל לספוג כל שיעור, חיובי או שלילי. חוויות חיוביות וחיברות נכון בגיל זה הן קריטיות להתפתחות העתידית שלו וליציבות המנטלית. הכמות והאיכות של הזמן שאתה משקיע בצעירותו של הגולדן רטריבר שלך בשלב זה תקבע איזה סוג כלב הוא יגדל להיות.

מדעי התנהגות כלבים אומרים לנו כי הכלב יחזור על כל פעילות שהוא מתוגמל בעבורה. זה נקרא חיזוק חיובי. אם משהו טוב קורה, כמו פינוק או חיבוקים וחטיפים טעימים, הגור באופן טבעי ירצה לחזור על ההתנהגות. באותו המחקר גם הוכח כי אחת הדרכים הטובות ביותר למוחו של גור הוא דרך קיבתו. שמור תמיד על כיסים עמוסים בחטיפים לגורים, כך שאתה מוכן לחזק התנהגות טובה בכל פעם שהיא מתרחשת.

אפשר לחזק את הגור גם כשהוא מצליח להימנע מהתנהגות שלילית או מה שאנו בני אדם עשויים לשקול כלא מקובל, כמו חפירה בפח האשפה (הכלב לא יודע ש זה לא נכון). אם הכלב שלכם חופר בפח, גונב אוכל או עושה כל דבר אחר שכיף לו, הוא יעשה את זה שוב. במצב כזה עליך לפקוח עין ולהשגיח. תן לכלב פרס כשהוא נשמע להוראותיך.

כלל חשוב : הגור חייב ללמוד שאתה עכשיו כלב האלפא ומנהיג הלהקה החדש שלו.
כלל חשוב נוסף: אתה צריך ללמד אותו באופן שהוא יבין. זכור תמיד שהגור אינו יודע דבר על אמות מידה אנושיות של התנהגות.

גולדן רטריברים אידאליים לאילוף בגישה חיובית בזכות האופי הנוח ושמחת החיים שלהם.
אפשר לשלב אילוף כחלק הפעילויות האהובות עליהם – כלבים אלו אוהבים לשחק ולקחת חלק בכל פעילויות המשפחה. גולדן רטריברים נוטים לחבב מים – שחייה ורחצה.

באנגלית: golden retriever

 

תפריט נגישות