Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

אילוף כלבי בוקסר

בוקסר – הבוקסר הוא כלב מוצק וגדול. הבוקסר מגיע בשלל צבעים וגדלים וישנם שלושה סוגים של כלבי בוקסר: אנגלי, גרמני ואמריקאי. בוקסר יכול להיות חום, מנומר, או לבן.

לבוקסר מבנה פנים מיוחד: גולגולתו רחבה וקצרה, אפו מרובע, לסתותיו חזקות מאד ונשיכתו אינה חוויה מומלצת כלל. בוקסרים הינם אנרגטיים ותחרותיים, כלבים שאוהבים מאוד לשחק ולהשתובב. כלב מאוד סקרן ופעיל שאוהב ללמוד. למרות שלפעמים בוקסרים משמשים בתפקידי שמירה, מדובר כאן בכלב שיודע להפגין חיבה לבני המשפחה והילדים.

האנרגטיות הגבוהה של כלב זה מהווה לפעמים אתגר לבעליו. בוקסר יצטרך לעבור חינוך יסודי לצייתנות ולקבלת מרות כמו כל הגזעים האחרים, אלא שכאן ההשלכות על שלמות ושלום הבית הן משמעויות במיוחד. חינוך בוקסר צריך להתחיל ביום בו אתם מביאים את הגור לביתכם.

כל הכלבים חיים במבנה להקה מטבעם, וככאלה, הם זקוקים למנהיג. הבוס הראשון של הבוקסר שלך היה אימו. כל שיעורי החיים שלו הגיעו מאמא ומהגורים הנוספים בהמלטה. עכשיו אתה צריך לתפוס את תפקיד המנהיג ולהבהיר לו מה היא התנהגות מתאימה במונחים שהמוח הקטן שלו יבין. זכור כי מנקודת מבטו של גור כלבים , אין הגיון בכללים אנושיים.

 

הגיל האידאלי לחינוך בוקסר

כאשר אתה מתחיל את תהליך האילוף, קח עובדה זו בחשבון : 20 השבועות הראשונים לחייו של כל כלב הם התקופה המתאימה ביותר ללמידה. זהו גיל שבו המוח שלו במצב האופטימאלי ומסוגל לספוג כל שיעור, חיובי או שלילי.

רשמים חיוביים וחיברות נכון בגיל זה הן קריטיות להתפתחות העתידית שלו וליציבות המנטלית. כמות ואיכות הזמן שתשקיע בגור הבוקסר שלך בשלב זה תקבע איזה מן מבוגר הוא יהיה.

לפי מחקרים שנעשו על כלבים, כל התנהגות שמתוגמלת בפרס תחזור על עצמה. זה נקרא חיזוק חיובי. אם קורה משהו משמח כמו פינוק או חיבוקים וחטיפים טעימים, הגור באופן טבעי ירצה לחזור על ההתנהגות. באותו המחקר גם הוכח כי אחת הדרכים הטובות ביותר למוחו של גור הוא דרך קיבתו. שמור על כיסיך עמוסי ממתקים לכלבלבים בכל עת, כך שתמיד תוכל לחזק התנהגות טובה ברגע שהיא מתרחשת.

אותו העיקרון לחיזוק חל גם על התנהגות שלילית או מה שאנו בני אדם עשויים לשקול כ שלילי, כמו חפירה בפח האשפה (הכלב לא יודע ש זה לא נכון). אם גור מחטט בפח, גונב אוכל או עושה כל דבר שגורם לו להרגיש טוב , הוא יעשה את זה שוב. במצב כזה עליך לפקוח עין ולהשגיח. הוא צריך ללמוד מה טוב ומה רע דרך התגמולים והתיקונים שלך.

 

באנגלית: Boxer

 

תפריט נגישות