Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

אילוף כלבים – צעדים ראשונים

מדריך לאילוף כלביםכלבים. אתה יכול לנסות לעניין אותם בכתביו של הגל או בתורת היחסות של איינשטיין. אבל האמת היא שהרצונות שלהם הם די בסיסיים (שלא נאמר פרימיטיביים).  תן לכלב חטיף או צעצוע וקנית את כל עולמו. הדבר נכון לגבי כל סוגי הכלבים. גם צ'יוואווה וגם רוטווילר ידעו להעריך באותו האופן תשבוחות וצ'יפורים מצד בעליהם.

אילוף כלבים מזכיר קצת חינוך ילדים. הרי כשיש לך ילדים, צפוי וראוי שתציב להם גבולות ותחלק להם שבחים ואף פרסים על התנהגות טובה.

אילוף, בדומה לחינוך, הוא עניין של גישה ותלוי בפרספקטיבה ובתפישת העולם של המאלף.

לגבי שימוש בכוח – הדעות אמנם מעט חלוקות –  לכל מאלף כלבים יש אג'נדה משלו, אבל כהכללה ניתן לראות כיום מגמה של הפחתת השימוש בכוח למינימום האפשרי ואפילו עד לאפס מוחלט. מדובר בתפישה חדשה יחסית –  עבור בעלי הכלבים, ולפעמים עבור הכלבים עצמם. החדשות הטובות הן שניתן לאלף בשיטות חיוביות כמעט כל כלב. אף פעם אסור להתייאש כשמדובר באילוף.

 גרים במרכז הארץ וזקוקים למאלף כלבים? ליחצו כאן לבחירת מאלף

מתי אפשר להתחיל עם האילוף

הטענה המקובלת בעולם האילוף היא שרצוי להתחיל כמה שיותר מוקדם – אפילו בגיל שבעה שבועות. כלומר, מהרגע שהגור או הכלב מגיע אלינו הביתה. בשלב הראשון, על הכלב להכיר את סביבתו. לשם כך יש להוציא אותו לטיולים, יחסית ממושכים –  כי מעבר למטרה הראשית, אילוף הכלב לעשיית הצרכים ופעילות גופנית – יש תועלת ממשית בהארכת משך הטיולים משום שזה מאפשר לכלב לגלות ולהסתגל לסביבה שבה הוא חי מעבר לבועה הקטנה של הדירה הספציפית שבה הוא מוחזק רוב היום. השלב השני: יש ללמד את הכלב כללי התנהגות בסיסיים ולהציב גבולות – לא לקפוץ על אורחים, לא לעלות על הספה, לא ללעוס את השטיח וכן הלאה".

אילוף כלבים – פקודות ראשונות

הפקודה הראשונה שנרצה לאלף את הכלב לבצעה היא "שב". כיצד מתרגלים זאת? אם מדובר בגור צעיר אפשר למשוך את תשומת ליבו עם מזון. החזיקו את החטיף מעליו. וכמובן, אם הוא מתיישב תנו לו את מה שמגיע לו.

כשמדובר באילוף כלבים בוגרים צריך להפעיל לחץ קל על אחוריהם, ותוך כדי לומר "שב". אידאלית לומר את הפקודה עוד לפני הלחיצה. הכלב התיישב? צ'פרו אותו. כמה פעמים כאלו והכלב יישב גם ללא ההכוונה הפיזית.

לחצו כאן לטיפים נוספים בנושא פקודות בסיסיות

תפריט נגישות