Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

אילוף כלבי רוטווילר

כלבי רוטווילרהרוטווילר הוא כלב חזק, שרירי ותקיף. באירופה הקדומה שימש ככלב רועים שרירי וקשוח. רוטווילרים הובילו עדרי בקר גדולים ברחבי אירופה. הם שימשו גם ככלבי ציד. עם זאת, הרוטווילר התפרסם בעיקר ככלב קצבים (הובלת בקר לשחיטה ולשוק). מבחינת החוק, בארצות הברית כלבים מזן זה מדורגים ככלבים קטלניים וישנן הגבלות מסוימות לגביו בחלק מהמדינות. במדינות כגון צרפת ואירלנד רוטווילרים מחויבים על פי חוק ברצועה ובמחסום במקומות ציבוריים. בישראל, קיים צו של שר החקלאות מ-2004 לפיו הרוטוויילר (ושבעה גזעי כלבים נוספים) הוא כלב מסוכן, וקיים איסור על גידולו בבית. על-פי רוב רוטויילרים משמשים ככלבי משטרה. רוטווילר הוא כלב שדורש טיפול מינימלי ביותר. חשוב לחסנו נגד פרבו משום שהוא רגיש אל מחלה זו במיוחד. קווים נוספים לאופיו: כלב רגוע, אמיץ, נאמן ומאוד אינטיליגנטי. רוטווילרים מגיבים טוב לאילוף. כמו כל הכלבים הדומיננטיים, כלבים מגזע זה זקוקים לבעלים עם נוכחות בולטת אך רגועה. מבעליו נדרשת גם יכולת להביע תקיפות ונחרצות מדי פעם. חשוב לתת לכלב לפרוק אנרגיה לפחות פעם ביום. רוטווילר יזדקק לעבור חינוך יסודי לצייתנות ולקבלת מרות, אם נרצה שיבין ויפעל לפי ה כללים של העולם האנושי. רוטווילר לומד בקלות והינו בעל רצון עז לרצות, ולכן אידאלי לאילוף. אילוף הגור זו הדרך היחידה לבן משפחה כלבי. חינוך רוטווילר צריך להתחיל ביום בו אתם מביאים את הגור לביתכם.

כל הכלבים חיים בטבע בלהקות, וככאלה, דרוש להם מנהיג. הבוס הראשון של הרוטווילר שלך זו אמא שלו. לפני שהגור שלך עזב בית הגידול שלו, הוא למד שיעורי חיים מאמו ומאחיו. עכשיו אתה צריך לתפוס את תפקיד המנהיג ולהבהיר לו מה היא התנהגות מתאימה במונחים שהמוח הכלבי שלו יבין. זכור כי מנקודת מבטו של גור כלבים, כללים אנושיים אינם הגיוניים !

גור רוטווילרהגיל האידאלי לאילוף כלבי רוטווילר

כאשר אתה מתחיל את תהליך האילוף, קח עובדה זו בחשבון : 20 השבועות הראשונים של חייו של כל כלב הם זמנו היקר ביותר של הלמידה. תקופה שבה המוח שלו הוא הטוב ביותר ומסוגל לספוג כל שיעור, שלילי או חיובי. חוויות ואינטראקציות חיוביות בשלב זה בחייו הן קריטיות להתפתחות העתידית שלו וליציבות המנטלית. הכמות והאיכות של הזמן שאתה משקיע בצעירותו של הרוטווילר שלך בנקודה זו תקבע איזה סוג כלב הוא יגדל להיות.

לפי מחקרים שנעשו על כלבים, הכלב יחזור על כל פעילות שהוא מתוגמל בעבורה. זה נקרא חיזוק חיובי. אם קורה משהו משמח כמו ממתק טעים או חיבוקים ונשיקות, הגור באופן טבעי ירצה לחזור על ההתנהגות. באותו המחקר גם הוכח כי אחת הדרכים הטובות ביותר תשומת ליבו של הגור הן באמצעות קיבתו. שמור על כיסיך עמוסי ממתקים לכלבלבים בכל עת, כך שתמיד תוכל לחזק התנהגות טובה ברגע שהיא מתרחשת.

אפשר לחזק את הגור גם כשהוא מצליח להימנע מהתנהגות שלילית או מה שאנו בני אדם עשויים לשקול כ שלילי, כמו חפירה בפח האשפה (הכלב לא יודע ש זה לא נכון). אם גור חופר בפח, אוכל מהאוכל שלכם או עושה כל דבר אחר שכיף לו, הוא יעשה את זה שוב. איך נמנע התנהגויות נורמליות של הכלב? תן לכלב פרס כשהוא נשמע להוראותיך.

כלל מספר 1 באילוף גורים: הגור חייב ללמוד שאתה עכשיו כלב האלפא ומנהיג הלהקה החדש שלו.
כלל מספר שתיים : אתה צריך ללמד אותו באופן שהוא יבין. זכור תמיד שהגור אינו יודע דבר על אמות מידה אנושיות של התנהגות.

באנגלית:  Rottweiler

רוטווילר עם חבר:

רוטווילר עם חבר

תפריט נגישות